Київ vs Львів: вивіски, Рошен і Садовий
Коли я переїхав зі Львова у Київ, одним з жахів, до яких прийшлося звикнути, стали жахливі вивіски в центрі. Я навіть написав про це пост, порозшарювати який встигли і чиновники КМДА, і офіційний паблік КП Київреклама. І чьо? А нічьо.
Київреклама ніби бореться з вітряками. Хоча вивіски ліпшають. Деякі страхопудала з мого порівняння виглядають вже значно краще. Але різниця між містами досі разюча. Недавно якраз трапився чудовий випадок, який це ілюструє.
13 жовтня у Львові на площі Галицькій відкрили перший фірмовий магазин Рошен:
Як вам вивіска, норм? А у Львові не сподобалася. Цього дашку не було на фасаді, а сам напис виходить за межі відведеного простору, затуляючи балкон і другий поверх. Її відразу ж засудили мер і начальниця міського Управління охорони історичного середовища.
Сталося те, про що я люблю повторювати: львівські успіхи у боротьбі з незаконними вивісками – це результат не так прийняття якихось рішень чи створення формальних паперів. Це в першу чергу комунікації, піар і публічний тиск. Звичайно, у випадку з першим в місті магазином президента, та ще й напередодні виборів, ситуація була роздута нетипово. Але приклад показовий. Про бідну вивіску писали (окрім львівських медій) Українська правда, Апостроф, Радіо Свобода, Кореспондент, Комсомольська правда, Аргументи і факти і навіть якийсь місцевий одеський сайт.
А магазин тим часом зняв стару вивіску, демонтував дашок і повісив нормальну нову:
Браво, Рошен! Але при чому тут Київ?
При тому, що Рошену чхати на Київ. Рошенівський магазин на Хрещатику біля Бесарабки має точно таку саму вивіску, проти якої виступили у Львові, вже купу років поспіль. І всім глибоко насрать. Ніхто навіть уявити собі не може, щоб київський міський голова чи, наприклад, начальник Управління охорони культурної спадщини КМДА прокоментували цю красу:
А їм би вартувало!